Ειναι ακόμα μια πολυ καλη προσπαθεια που εκανε ο Ιωσηφ Γαιτανης και την μοιραζόμαστε ολοι μαζί....Το τρειλερ ενπεριεχει την εξοδο του 206 στο πασιγνωστο σημειο και δειχνει και κατι ακομα πολυ ενδιαφέρον....Δειτε το!!


 Ο Craig Breen με το Peugeot 208 T16, που στην Ελλάδα έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση, κατάφερε να γράψει το όνομά του στη λίστα των νικητών του Ράλλυ Ακρόπολις! Ντεμπούτο με νίκη για το «208» προδιαγραφών R5, την ώρα που ο Ιρλανδός οδηγός ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στην καριέρα του στο ERC, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, γενικότερα. Και μάλιστα χωρίς να αφήσει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης, αφού ολοκλήρωσε επικεφαλής της Γενικής κατάταξης και τις δύο ημέρες του αγώνα. Σήμερα ο ίδιος κινήθηκε απροβλημάτιστα στις χωμάτινες ειδικές, και μάλιστα ούτε η αντεπίθεση που του εξαπέλυσε ο Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC κατάφερε να τον κάνει να αισθανθεί πως απειλείται. Αντιθέτως, όποτε χρειάστηκε απάντησε με τους χρόνους του στις ειδικές διαδρομές, καταφέρνοντας στο τέλος να πανηγυρίσει μια σπουδαία επικράτηση, και επιπλέον να τιμηθεί με το βραβείο «Colin McRae Trophy», το οποίο κερδίζει σε κάθε γύρο του ERC ο άνθρωπος του αγώνα.Στο 2ο σκαλί του βάθρου ανέβηκε τελικά ο Γάλλος Bryan Bouffier, πρώην επίσημος δοκιμαστής της Hyundai, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι φημίζεται κυρίως για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, σήμερα εμφανίστηκε αποφασισμένος να πιέσει και στο χώμα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει το απόλυτο. Βέβαια, ο ίδιος θα μπορούσε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, αν δεν είχε υποπέσει σε συνολικά τρία λάθη κατά τη διάρκεια και των δύο ημερών του αγώνα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, το έργο του δεν ήταν εύκολο, αφού στην αρχή του σημερινού σκέλους ο Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 ακολούθησε το ρυθμό του, πιέζοντάς τον μάλιστα για τη 2η θέση της Γενικής. Όμως, στα μέσα της ημέρας ο Γάλλος ξέφυγε, με αποτέλεσμα ο Πρωταθλητής Πολωνίας, ο οποίος δεν έχει μεγάλη εμπειρία στο χώμα, να μην μπορεί να ακολουθήσει στον ίδιο ρυθμό. Παρ' όλα αυτά, ο Kajetanowicz αποκόμισε σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος.Πιο πίσω, στην 4η θέση της Γενικής ακολούθησε ο Esapekka Lappi με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Ο ταλαντούχος Φινλανδός, αν και ένας από τους θεωρητικά πιο δυνατούς οδηγούς στο θεσμό, δεν ήταν ανταγωνιστικός σήμερα στις χωμάτινες ειδικές. Νικητής του προηγούμενου γύρου στη Λετονία ο ίδιος, υποστήριξε ότι ήταν δύσκολο να παλέψει με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και RRC (S2000 το δικό του), αφού σε αρκετά σημεία τού έλειψε η ισχύς. Την πρώτη 5άδα συμπλήρωσε ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes με Peugeot 207 S2000, ο οποίος και ταλαιπωρήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια του διημέρου, τόσο από λανθασμένη επιλογή ελαστικών όσο και από το στήσιμο του αυτοκινήτου. Βέβαια, ο πρώην Πρωταθλητής Πορτογαλίας, με δεδομένο το γεγονός ότι έχει αγωνιστεί ελάχιστα τα τελευταία χρόνια σε χωμάτινες επιφάνειες, μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το τελικό αποτέλεσμα. Ειδικά από τη στιγμή που, από το Rally Azores και έπειτα, θα έχει στη διάθεσή του ένα Peugeot 208 T16 R5.Λίγο πιο πίσω βρίσκουμε τον νεαρό Ρώσο Vasily Gryazin με Ford Fiesta S2000, ο οποίος σήμερα κινήθηκε σαφώς ταχύτερα στο χώμα, που άλλωστε αποτελεί και την αγαπημένη του επιφάνεια. Μάλιστα, αν δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην αρχή της ημέρας, ίσως να είχε καταφέρει να διεκδικήσει την 5η θέση από τον Magalhaes. Την πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι Jaromir Tarabus με Skoda Fabia S2000 και Jean Michel Raoux με Peugeot 207 S2000. Δραματική, όμως, ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία Παραγωγής, με τον Erdi Tibor Jr. με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος ήταν επικεφαλής μέχρι την τελευταία ε.δ., να βγαίνει από το Λουτράκι 2 (τελευταία ε.δ. του αγώνα) με σπασμένη πίσω ανάρτηση, και τελικά να μην καταφέρνει να φτάσει στον τερματισμό. Έτσι, η νίκη στην κατηγορία «πέρασε» στα χέρια του Vitaliy Pushkar με Lancer EVO X, ο οποίος επίσης ολοκλήρωσε την τελευταία ε.δ. με πρόβλημα στο εμπρός σύστημα του Mitsubishi του. Αντίστοιχα συναρπαστική ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία 2WD, με τον Zoltan Bessenyey με Honda Civic Type-R να είναι επικεφαλής μέχρι την προτελευταία ε.δ. του αγώνα, όπου μπροστά πέρασε ο Ιταλός Simone Tempestini. Πάντως, ούτε αυτός κατάφερε να χαμογελάσει, αφού ο κινητήρας του DS3 R3T του παρέδωσε το πνεύμα, με αποτέλεσμα η νίκη να περάσει στα χέρια του Ρώσου Evgeny Sukhovenko με Renault Clio R3. Αυθεντικό Ακρόπολις!

Xωρίς ανάσα, μετά τον χθεσινό, 1ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Ράλλυ Ακρόπολις, οι πρωταγωνιστές των ελληνικών αγώνων επανήλθαν σήμερα για τη δεύτερη συνάντηση της χρονιάς, αυτήν τη φορά στο χώμα. Συνολικά 33 πληρώματα εκκίνησαν στις χωμάτινες ειδικές του αγώνα, αφού πρώτα «μεταμόρφωσαν» τα αυτοκίνητά τους για να ανταπεξέλθουν σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Έπειτα από συνολικά επτά ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων και μία ασφάλτινη υπερειδική διαδρομή μήκους 1,18 χλμ. στον παραλιακό δρόμο της Κορίνθου, οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με το Mitsubishi Lancer EVO IX κατάφεραν να επικρατήσουν και να αποκομίσουν πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. Οι περσινοί Πρωταθλητές Ελλάδας είχαν μια μικρή έξοδο στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας (Κλένια - Μυκήνες 1) που λίγο έλειψε να τους θέσει εκτός αγώνα, παρόλ' αυτά ο σταθερά γρήγορος ρυθμός τους στη συνέχεια τους επέτρεψε να κατακτήσουν τη νίκη. Σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στις τέσσερις από τις επτά ειδικές διαδρομές και ελέγχοντας τον ανταγωνισμό δικαίως κατέκτησαν τη νίκη.Πίσω τους, ακολούθησαν οι Γρηγόρης Νιώρας - Κωνσταντίνος Κακαλής με Subaru Impreza N12, οι οποίοι δεν είχαν την τύχη με το μέρος τους, αφού στο δεύτερο μισό του αγώνα αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης. Εντούτοις, σημείωσαν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, κρατώντας πίσω τους Κυριάκο Κυριάκου - Χρήστο Αριστείδου με Subaru Impreza N14. Το κυπριακό πλήρωμα σημείωσε πολύ καλούς χρόνους, αλλά στην 1η ε.δ. είχε μία έξοδο με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, αλλά και να χαλάσει η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου, που πάντως δεν τους στάθηκε εμπόδιο στην κατάκτηση της τρίτης θέσης. Παρόλα αυτά, κατάφεραν στο τέλος να ανέβουν στο τελευταίο σκαλί του βάθρου. Πίσω τους, ακολούθησαν οι Γιώργος Φιλιππίδης - Δημήτρης Σαϊνής με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer EVO IX, οι οποίοι αρχικά αντιμετώπισαν αρκετά μηχανικά προβλήματα που τους κόστισαν πολύτιμο χρόνο. Όμως, στο δεύτερο loop έδειξαν δείγμα του ταλέντου τους, κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Γιάννης Μποζιονέλος - Βαγγέλης Παναρίτης με Ford Escort, οι οποίοι μάλιστα κατάφεραν να επικρατήσουν και στην F2. Έβδομοι γενικής τερμάτισαν οι Χρήστος Παλαιολόγος - Θεοδόσης Δελωτάς με Lancer όγδοης γενιάς, ακολουθούμενοι από τους Γιάννη Ζούνη - Μιχάλη Πατρικούση με Subaru Impreza και τους Κωνσταντίνος Δούδο - Ανδρέα Ανδρίκο με ακόμα ένα Lancer EVO VIII. Την πρώτη δέκαδα συμπλήρωσαν οι Σάββας Λευκαδίτης - Βαγγέλης Ακράτος με το Peugeot 206, οι οποίοι ήταν και επικεφαλής της F2 μέχρι την 11η ε.δ. Εκεί, είχαν μία έξοδο, έχασαν έξι λεπτά, μαζί με αυτό και κάθε ελπίδα για την επικράτηση στην F2, αλλά παρόλ' αυτά επικράτησαν στην F3

Δράση, εναλλαγές στην κορυφή και έντονος συναγωνισμός ήταν τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις 2014. Μπορεί με το ξεκίνημά του το Ράλλυ Ακρόπολις να ξένισε, αφού οι πρωταγωνιστές του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ αγωνίστηκαν σε ασφάλτινες επιφάνειες, ωστόσο το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει ότι ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία του δεν επηρεάστηκαν. Η ελληνική άσφαλτος αποδείχθηκε ιδιαίτερα απαιτητική, αφού οι γλιστερές επιφάνειες και οι υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες των ειδικών διαδρομών δεν επέτρεπαν σε κανέναν να χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του ή να εφησυχάσει. Μεγάλοι πρωταγωνιστές του ασφάλτινου σκέλους αποδείχθηκαν η Peugeot και οι νεαροί οδηγοί της. Αμφότεροι ξεχώρισαν από την αρχή του αγώνα, κάνοντας επίδειξη ισχύος για λογαριασμό του ολοκαίνουργιου Peugeot 208 T16 R5. Το νέο αγωνιστικό όπλο της γαλλικής εταιρείας κάνει την παρθενική του εμφάνιση σε διεθνή αγώνα στη χώρα μας και δείχνει ανταγωνιστικό από τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα.Αρχικά, την 1η θέση κατέλαβε ο νεαρός Ολλανδός Kevin Abbring, ο οποίος και διακρίνεται για την ταχύτητά του στην άσφαλτο. Όμως, μία διαρροή νερού στο «208» είχε ως αποτέλεσμα ο Ολλανδός να εγκαταλείψει μετά την 5η ε.δ. από υπερθέρμανση στον κινητήρα. Σε εκείνο το σημείο, τη σκυτάλη πήρε ο Craig Breen, ο οποίος ακολουθούσε μία ανάσα πίσω του καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο και στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, ολοκλήρωσε το ασφάλτινο σκέλος επικεφαλής του αγώνα. Στη 2η θέση της Γενικής κατάφερε να σκαρφαλώσει μόλις στην τελευταία ε.δ. ο Γάλλος Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC. Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Hyundai, ο οποίος κατέκτησε φέτος τη 2η θέση στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έκανε δύο λάθη στις δύο πρώτες ε.δ., που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο. Παρ' όλα αυτά, κατάφερε να ανακάμψει και τελικά να σκαρφαλώσει στη 2η θέση, μπροστά από τον Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5. Ο Πρωταθλητής Πολωνίας είχε σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και το γεγονός ότι βρίσκεται μόλις 0,3 δλ. πίσω από τον Bouffier αφήνει ανοιχτούς λογαριασμούς μεταξύ τους για το αυριανό χωμάτινο σκέλος.Λίγο πιο πίσω ακολουθεί ο Esapekka Lappi με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000, με διαφορά που του επιτρέπει ακόμα και να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Ο Φινλανδός οδηγός δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τα κορυφαία RRC και R5 στις πολύ γρήγορες ασφάλτινες ε.δ., αφού το δικό του Skoda έχει κατά πολύ μικρότερη τελική ταχύτητα από τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσαν ο νεαρός Vasily Gryazin με το Ford Fiesta S2000, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε από πονοκέφαλο αλλά και από τη σχετικά χαμηλή τελική του Fiesta, και ο Bruno Maghalaes, ο οποίος, εκτός από την περιορισμένη αγωνιστική δράση το τελευταίο διάστημα, έκανε και λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές. 

Το Ράλλυ Ακρόπολις, εκτός από το γεγονός ότι προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, σηματοδοτεί και την έναρξη του 50ού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Κάθε ημέρα του διήμερου αγώνα προσμετρά ξεχωριστά στο θεσμό, με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του ασφάλτινου σκέλους να σημάνει και το τέλος του πρώτου γύρου του εθνικού Πρωταθλήματος. Έτσι, στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές κυρίαρχοι ήταν οι Παναγιώτης Καϊτατζής-Αντώνης Παπαρινόπουλος με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Ο ταλαντούχος Έλληνας οδηγός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος της ημέρας, και, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε μία σειρά προβλημάτων, όπως με την πίεση του τούρμπο αλλά και με ένα κλαταρισμένο ελαστικό, κατάφερε να σημειώσει μια πειστική και δίκαιη νίκη.Ο μοναδικός συνδυασμός που προσπάθησε να τους ακολουθήσει και, εντέλει, να τους προβληματίσει ήταν αυτός των Λάμπρου Κύρκου-Γιώργου Πολυζώη με ίδιο αυτοκίνητο. Οι περσινοί Πρωταθλητές Ελλάδας κινήθηκαν στο ρυθμό των πρώτων στην αρχή, αλλά στη συνέχεια μία λάθος επιλογή ελαστικών, και συγκεκριμένα η χρήση μαλακής γόμας σε βρεγμένες επιφάνειες, δεν τους επέτρεψε να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω, περιορίζοντάς τους στην κατάκτηση της 2ης θέσης της Γενικής. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Πρωταθλητές Ελλάδας του 2012, Γρηγόρης Νιώρας-Κωνσταντίνος Κακαλής, με το Subaru Impreza N12, οι οποίοι έκαναν έναν εξαιρετικό αγώνα από πλευράς τακτικής, και μάλιστα σε επιφάνειες που δεν είναι οι αγαπημένες τους. Είναι σίγουρο ότι αύριο, στο χώμα, θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικοί.Πρώτοι στην κατηγορία F2 και αναμφίβολα από τους πρωταγωνιστές του αγώνα τερμάτισαν οι Βασίλης Αναδιώτης-Μανώλης Μακρινός με ένα Renault Clio Sport. Ο έμπειρος οδηγός κινήθηκε εντυπωσιακά γρήγορα με το γαλλικό χάτσμπακ, εντυπωσιάζοντας με τις επιδόσεις του και καταφέρνοντας όχι απλώς να σημειώσει μια νίκη στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αλλά και να τερματίσει μπροστά από συνδυασμούς με κατά πολύ ισχυρότερες κατασκευές. Πίσω τους, στην 5η θέση, ακολούθησαν οι Διαμαντής Τζαμπάζης-Νίκος Ζακχαίος με το Mitsubishi Lancer EVO X, χάνοντας και αυτοί με τη σειρά τους χρόνο στο δεύτερο πέρασμα, επίσης εξαιτίας λανθασμένης επιλογής ελαστικών. Ένα ακόμα πλήρωμα που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν αυτό των Στέλιου Χαλδαίου-Κωνσταντίνου Σαμαρά με το Citroen C2 R2, οι οποίοι κινήθηκαν ταχύτατα, κατακτώντας παράλληλα την 6η θέση της Γενικής. Οι Γιώργος Φιλιππίδης-Δημήτρης Σαΐνης με το Lancer EVO IX και οι Νίκος Παυλίδης-Allan Harryman με το Citroen DS3 R3T συμπλήρωσαν την πρώτη 8άδα.


 

UA-38523090-1